Sportvoeding

Het programma van De Atleetfabriek heeft onder andere als doel je conditie te verbeteren en/of op te bouwen. Wanneer je namelijk intensief bezig bent is het ook tijd om het te hebben over sportvoeding.

Wat kun je nu het beste eten wanneer je sport en wanneer? Bij welke voeding heeft je lichaam baat en wat kun je beter niet doen? Door te sporten verbeteren je prestaties, je houdt je lichaam fit en je geest gezond, je spieren en botten worden sterker en je conditie verbetert. Dit laatste voel je al na een paar keer sporten. Sporten kan je ook helpen om af te vallen. Ben je al op gewicht? Dan zorgt sporten ervoor dat je gewicht op peil blijft. Toch valt er ook uit voeding nog de nodige winst te halen.

De hoeveelheid voeding die we nodig hebben, verschilt van mens tot mens. Wanneer je sport zal je iets meer moeten eten en drinken dan iemand die de hele dag achter zijn bureau zit.

Toch is speciale sportvoeding in principe niet nodig als je een paar keer per week een uurtje sport. Te veel extra maaltijden zouden namelijk een negatief effect op je gewicht kunnen hebben. Wel is het handig om voor het sporten een kleine hoeveelheid koolhydraten te nuttigen. Let er wel op dat je niet te veel binnenkrijgt, want een teveel aan koolhydraten wordt omgezet in vet en als zodanig opgeslagen.

Maar wat moet ik dan eten?!

Voor je gaat sporten, zou je kunnen kiezen voor een banaan, een boterham met mager beleg, een krentenbol, snackgroente of gewoon lekker ons heerlijk gezonde boekweitpannenkoekje!! Op deze manier hoef je geen honger te leiden en kan je toch je doel bereiken!

de_atleetfabriek_-_ontbijt_-_oerhollandse_boekweitpannenkoek-page1

Veel kook, eet en beweegplezier!

2018-01-08T10:58:36+00:00augustus 5th, 2015|